Det er det, de unge vil have. En analyse af studerendes præferencer i relation til undervisning

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskning

Standard

Det er det, de unge vil have. En analyse af studerendes præferencer i relation til undervisning. / Grøn, Caroline Louise Howard; Bhatti, Yosef.

I: Dansk Universitetspædagogisk Tidsskrift , Bind 9, Nr. 16, 2014, s. 96-112.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskning

Harvard

Grøn, CLH & Bhatti, Y 2014, 'Det er det, de unge vil have. En analyse af studerendes præferencer i relation til undervisning', Dansk Universitetspædagogisk Tidsskrift , bind 9, nr. 16, s. 96-112. <http://ojs.statsbiblioteket.dk/index.php/dut/article/view/8569/14519>

APA

Grøn, C. L. H., & Bhatti, Y. (2014). Det er det, de unge vil have. En analyse af studerendes præferencer i relation til undervisning. Dansk Universitetspædagogisk Tidsskrift , 9(16), 96-112. http://ojs.statsbiblioteket.dk/index.php/dut/article/view/8569/14519

Vancouver

Grøn CLH, Bhatti Y. Det er det, de unge vil have. En analyse af studerendes præferencer i relation til undervisning. Dansk Universitetspædagogisk Tidsskrift . 2014;9(16):96-112.

Author

Grøn, Caroline Louise Howard ; Bhatti, Yosef. / Det er det, de unge vil have. En analyse af studerendes præferencer i relation til undervisning. I: Dansk Universitetspædagogisk Tidsskrift . 2014 ; Bind 9, Nr. 16. s. 96-112.

Bibtex

@article{7c0e9986ffa64679b8b814f24c27d3e1,
title = "Det er det, de unge vil have. En analyse af studerendes pr{\ae}ferencer i relation til undervisning",
abstract = "Artiklen unders{\o}ger de studerendes forventninger til undervisere og undervisning gennem et survey af ca. 200 grunduddannelses- og overbygnings­­studerende og finder, at der er st{\ae}rkere pr{\ae}ferencer for underviserens forel{\ae}sning og gennemgang af pensum i forhold til mere inddragende og perspektiverende undervisning. Ligeledes unders{\o}ges demografiske, strukturelle samt subjektive karakteristikas evne til at forklare variationer i de studerendes pr{\ae}ferencer. Mod forventning finder vi, at de studerendes pr{\ae}ferencer til underviser og undervisning kun i meget ringe grad kan forklares ved de unders{\o}gte faktorer",
keywords = "Det Samfundsvidenskabelige Fakultet, Dybdel{\ae}ring, overfladel{\ae}ring, studerendes pr{\ae}ferencer",
author = "Gr{\o}n, {Caroline Louise Howard} and Yosef Bhatti",
year = "2014",
language = "Dansk",
volume = "9",
pages = "96--112",
journal = "Dansk Universitetsp{\ae}dagogisk Tidsskrift",
issn = "1901-5089",
publisher = "Syddansk Universitetsforlag",
number = "16",

}

RIS

TY - JOUR

T1 - Det er det, de unge vil have. En analyse af studerendes præferencer i relation til undervisning

AU - Grøn, Caroline Louise Howard

AU - Bhatti, Yosef

PY - 2014

Y1 - 2014

N2 - Artiklen undersøger de studerendes forventninger til undervisere og undervisning gennem et survey af ca. 200 grunduddannelses- og overbygnings­­studerende og finder, at der er stærkere præferencer for underviserens forelæsning og gennemgang af pensum i forhold til mere inddragende og perspektiverende undervisning. Ligeledes undersøges demografiske, strukturelle samt subjektive karakteristikas evne til at forklare variationer i de studerendes præferencer. Mod forventning finder vi, at de studerendes præferencer til underviser og undervisning kun i meget ringe grad kan forklares ved de undersøgte faktorer

AB - Artiklen undersøger de studerendes forventninger til undervisere og undervisning gennem et survey af ca. 200 grunduddannelses- og overbygnings­­studerende og finder, at der er stærkere præferencer for underviserens forelæsning og gennemgang af pensum i forhold til mere inddragende og perspektiverende undervisning. Ligeledes undersøges demografiske, strukturelle samt subjektive karakteristikas evne til at forklare variationer i de studerendes præferencer. Mod forventning finder vi, at de studerendes præferencer til underviser og undervisning kun i meget ringe grad kan forklares ved de undersøgte faktorer

KW - Det Samfundsvidenskabelige Fakultet

KW - Dybdelæring

KW - overfladelæring

KW - studerendes præferencer

M3 - Tidsskriftartikel

VL - 9

SP - 96

EP - 112

JO - Dansk Universitetspædagogisk Tidsskrift

JF - Dansk Universitetspædagogisk Tidsskrift

SN - 1901-5089

IS - 16

ER -

ID: 101822610