Det er det, de unge vil have. En analyse af studerendes præferencer i relation til undervisning

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikel

  • Caroline Louise Howard Grøn
  • Yosef Bhatti
Artiklen undersøger de studerendes forventninger til undervisere og undervisning gennem et survey af ca. 200 grunduddannelses- og overbygnings­­studerende og finder, at der er stærkere præferencer for underviserens forelæsning og gennemgang af pensum i forhold til mere inddragende og perspektiverende undervisning. Ligeledes undersøges demografiske, strukturelle samt subjektive karakteristikas evne til at forklare variationer i de studerendes præferencer. Mod forventning finder vi, at de studerendes præferencer til underviser og undervisning kun i meget ringe grad kan forklares ved de undersøgte faktorer
OriginalsprogDansk
TidsskriftDansk Universitetspædagogisk Tidsskrift
Vol/bind9
Udgave nummer16
Sider (fra-til)96-112
ISSN1901-5089
StatusUdgivet - 2014

ID: 101822610