29. juni 2018

Lektor Cathrine Ørskov bliver fungerende institutleder på BMI

Nyt på instituttet

Når nuværende institutleder Bente Stallknecht fratræder sin stilling på BMI den 1. august, bliver lektor Cathrine Ørskov fungerende institutleder på BMI.

Den 22. juni blev det offentliggjort, at professor Bente Stallknecht bliver ny prorektor med særligt ansvar for uddannelse på Københavns Universitet og dermed fratræder sin nuværende stilling som institutleder på BMI pr. 1 august 2018.

Efterfølgende har dekan Ulla Wewer på opfordring fra ILT valgt at udpege Cathrine Ørskov som fungerende institutleder på Biomedicinsk Institut.

Cathrine Ørskov er i dag lektor på BMI, hvor hun både forsker og underviser inden for endokrinologi og metabolisme, og Cathrine har bl.a. ledelseserfaring fra hendes tidligere arbejde hos Novo Nordisk.

Stillingen som institutleder på BMI forventes opslået i løbet af efteråret.