Buying Research: A Customers' Guide
Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapport › Bog
Standard
Buying Research : A Customers' Guide. / Aagaard-Hansen, Jens; Yoder, P. Stanley.
Frederiksberg : DBL-Centre for Health Research and Development, University of Copenhagen, 2007. 85 s.Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapport › Bog
Harvard
APA
Vancouver
Author
Bibtex
}
RIS
TY - BOOK
T1 - Buying Research
T2 - A Customers' Guide
AU - Aagaard-Hansen, Jens
AU - Yoder, P. Stanley
PY - 2007
Y1 - 2007
N2 - Bogen henvender sig til dem som 'køber' forskning - ansatte i ministerier, NGO'er, etc. De skal ikke udføre forskning selv, men kommissionerer forskning typisk til konsulent virksomheder og universiteter. Bogen giver en kort indføring i basale forskningsprincipper - både indenfor kvantitativ og kvalitativ forskning. Derved bliver læseren i stand til at sikre kvalitetskontrol og blive en mere 'kritisk forbruger' af forskning. Men bogen kan desuden med fordel bruges af studenter og andre, som ønsker en bred indføring i emnet.
AB - Bogen henvender sig til dem som 'køber' forskning - ansatte i ministerier, NGO'er, etc. De skal ikke udføre forskning selv, men kommissionerer forskning typisk til konsulent virksomheder og universiteter. Bogen giver en kort indføring i basale forskningsprincipper - både indenfor kvantitativ og kvalitativ forskning. Derved bliver læseren i stand til at sikre kvalitetskontrol og blive en mere 'kritisk forbruger' af forskning. Men bogen kan desuden med fordel bruges af studenter og andre, som ønsker en bred indføring i emnet.
M3 - Book
SN - 87-91521-06-8
BT - Buying Research
PB - DBL-Centre for Health Research and Development, University of Copenhagen
CY - Frederiksberg
ER -
ID: 8103658