11. juni 2024

Ny institutleder på Biomedicinsk Institut

NY INSTITUTLEDER

Den 1. september tiltræder Birgitte Holst som ny institutleder her på Biomedicinsk Institut. Birgitte kommer fra en stilling som Scientific Director i Novo Nordisk Fonden, og hun har tidligere været tilknyttet som professor mso her på instituttet.

Hun vil have have fokus på at styrke synergien mellem de internationalt anerkendte forskere og de unge nye talenter samt understøtte det positive arbejdsmiljø og samarbejde på tværs af instituttet.

Birgitte Holst

”For mig er BMI kendetegnet ved sin brede og rummelige struktur, hvor der er plads til en mangfoldighed af forskere, studerende og administrativt personale.

På trods af den store variation i forskningsinteresser og -ekspertise ser jeg også en unik samhørighed på instituttet. Alle arbejder sammen mod det fælles mål om at fremme excellent, basal og translationel forskning og undervisning på allerhøjeste niveau.

Jeg tror på, at instituttets forskellige perspektiver og kompetencer medvirker til, at instituttet står så stærkt både nationalt og internationalt.”

Birgitte er uddannet læge og har de sidste godt 25 år forsket og arbejdet i både USA og Danmark med særligt fokus på det kardiometaboliske område.

Vi på instituttet ser frem til samarbejdet med Birgitte og ønsker hende velkommen til.