グローバル・シテイズンシップ教育とSDGs: デンマークと日本の学校を通して
Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceeding › Book chapter › Research › peer-review
Komparativt studie af to cases med undervisning i bæredygtighed og globalt medborgerskab i hhv Danmark og Japan. Bidraget identificerer ligheder og forskelle, mht engagement i miljø-spørgsmål er der mange ligheder, den største forskel er forholdet til politisk engagement, der er stærkt nedtonet på den japanske side.
Translated title of the contribution | Uddannelse i globalt medborgerskab og SDG: Set gennem en dansk og en japansk skole |
---|---|
Original language | Japanese |
Title of host publication | 国際理解教育と多文化教育のまなざし : 多様性と社会正義・公正の教育にむけて |
Editors | Takeo Morimo, Seiji Kawasaki, Masanobu Kiritani, Kyoko Nakayama |
Number of pages | 18 |
Place of Publication | Tokyo |
Publisher | Akashi Shobo |
Publication date | 2023 |
Pages | 46-63 |
Chapter | 3 |
ISBN (Print) | 9784750355719 |
Publication status | Published - 2023 |
- Faculty of Humanities
Research areas
ID: 344329233