25. maj 2016

BMI-forskere bruger teater til at formidle livsstilsforskning

Det tværfaglige forskningsprogram Governing Obesity, hvor professor Bente Stallknecht er videnskabelig leder, har i samarbejde med Videnskabsteateret været på tour med forestillingen ”Lev livet med stil”.

”Lev livet med stil” er blevet opført på skoler rundt om i Danmark og har til formål at skabe en større interesse for forskningen af livsstil blandt skolebørn.  Bente Stallknecht håber, at kombinationen af oplæg og teater vil vække en nysgerrighed for den forskning, der ligger bag projektet såvel som det arbejde, der foregår på Universitetet.

Se videoen (Produceret af SUND Kommunikation)

Still picture from the video of the science theater

Governing Obesity er et af 18 forsknings initiativer der blev etableret i 2013 som en del af “University of Copenhagen Excellence Programme for Interdisciplinary Research”. Mere information om Governing Obesity kan findes på www.go.ku.dk

Videnskabsteatret ledes af Dorthe Bille der har mere end 10 års erfaring i at arbejde med videnskab, kommunikation og teater.