28. oktober 2019

Professor Mette Rosenkilde indtræder i Danmarks Frie Forskningsfonds bestyrelse per. 1. januar 2020

Uddannelses- og forskningsminister Ane Halsboe-Jørgensen har udpeget tre nye bestyrelsesmedlemmer til Danmarks Frie Forskningsfonds bestyrelse per 1. januar 2020. Professor og viceinstitutleder for forskning Mette Rosenkilde er blandt de udpegede medlemmer.

De øvrige udpegede bestyrelsesmedlemmer er professor Maja Horst, DTU, og Vice President Ole Kirk, Novozymes A/S. De tre nye bestyrelsesmedlemmer afløser Egon Bech Hansen, professor ved DTU Fødevareinstituttet, Jan Philip Solovej, professor ved Institut for Matematiske Fag, Københavns Universitet, og Tine Bryan Stensbøl, Senior Vice President ved Lundbeck Pharma A/S.

Udpegningen sker på baggrund af personlige egenskaber efter åbent opslag og indstilling fra forskningsmiljøerne. Sammen med de øvrige seks bestyrelsesmedlemmer skal de lede Danmarks Frie Forskningsfond ind i 2020, hvor fonden bl.a. står over for at skulle formulere en ny, treårig strategi.

Tiltrædelse sker per 1. januar 2020 for en firårig periode med mulighed for forlængelse i yderligere to år.

Læs nyheden fra Danmarks Frie Forskningsfond