11. maj 2020

Per 1. maj starter Julien Ochala som lektor på Biomedicinsk Institut

Ny på instituttet

Julien Ochala bliver en del af forskningstemaet ‘Exercise Laboratories’ på Biomedicinsk Institut fra den 1. maj.

Julien OchalaFra maj 2020 bliver instituttets forskning inden for muskelfysiologi styrket, da Julien Ochala starter som lektor og bliver en del af forskningstemaet ’Exercise Laboratories’ på BMI. Juliens forskning fokuserer på forståelse af de molekylær og cellulære mekanismer der er involveret i udviklingen af genetiske betingede muskelsygdomme og aldersbetingede syndromer. Hans forskning omfatter intervention i prækliniske dyremodeller og forsøg med motion i relation til muskellidelser. Forskningen sigter imod en forståelse af de bagvedlæggende mekanismer som et skridt i retning af at kunne identificere mål for nye lægemidler og udvikle og teste ny terapeutisk intervention.

“Jeg ser frem til at blive en del af BMI, der har en lang tradition inden for grundforskning og anvendt muskelforskning med højtstående forskere. Jeg glæder mig også til flere translationelle samarbejder med klinikere i Københavnsområdet, blandt andet på Neuromuskulær Klinik på Rigshospitalet og Bispebjerg Hospital” siger Julien Ochala.

Institutleder Cathrine Ørskov glæder sig til at byde Julien Ochala velkommen til BMI og siger: “Jeg er slet ikke tvivl om, at Julien vil passe perfekt ind i forhold til både BMI’s forskning og undervisning”.