24. april 2018

Nyt projekt med fokus på forebyggelse og behandling af bevægeapparatslidelser

Forskningsprojekter

Lektor Jørgen Kanters og lektor Tine Alkjær er med i et nyt projekt med virksomheden PreCure med fokus på forebyggelse, udvikling og behandling af bevægeapparatslidelser. Til projektet er Jonas L. Isaksen blevet ansat som videnskabelig assistent.

Et nyt samarbejdsprojekt mellem KU-SUND og virksomheden PreCure med titlen ”Anvendelse af biofeedback og machine learning til forebyggelse af arbejdsrelateret muskuloskeletale skader” skal give ny viden til forebyggelse, udvikling og behandling af bevægeapparatslidelser. Fra Biomedicinsk Institut er lektor Jørgen Kanters og lektor Tine Alkjær en del af projektet ligesom Jonas L. Isaksen, der tidligere har været studerende på instituttet, netop er blevet ansat som videnskabelig assistent på projektet.

PreCure er en dansk start-up virksomhed, som har udviklet en ny teknologi, der kobler målinger af muskelaktivitet i dagligdagen (herunder erhvervsarbejde) med andre relevante data, og dette kan give ny viden til forebyggelse, udvikling og behandling af bevægeapparatslidelser.

Projektet er støttet af Copenhagen Healthtech Solutions (CHS) og repræsenteret ved CACHET herunder EU Regional Development Fund samt Region H.