28. september 2016

Bente Stallknecht er udnævnt til institutleder og professor på BMI

Pr. 1. september er Bente Stallknecht officielt blevet udnævnt til institutleder på BMI. Ligeledes tiltræder Bente et varigt professorat i sundhedsfremmende fysisk aktivitet ved Københavns Universitet.

Bente har fungeret som konstitueret institutleder på BMI siden 1. august 2015 og kan nu officielt kalde sig institutleder for BMI.

Siden 2013 har Bente været professor MSO i fysisk aktivitet og fedme. I forbindelse med udnævnelsen til institutleder er Bente igen blevet professorbedømt og er pr. 1. september tiltrådt et varigt professorat i sundhedsfremmende fysisk aktivitet ved Københavns Universitet.

”Det er med stolthed, at jeg påtager mig at lede BMI i de kommende 5 år. Vi har et stærkt institut med mange dygtige medarbejdere. Det forgangne år har budt på en del udfordringer, ikke mindst med sparerunden. Jeg blev som ny-konstitueret institutleder kastet ud i en svær opgave. For mig har det dog også været et spændende år, hvor jeg har lært instituttet og dets drift at kende helt ud i hjørnerne. Nu gælder det om at se fremad, og jeg glæder mig til at bidrage til instituttets udvikling, så vi kan vedblive med at være et konkurrencedygtigt institut med en stærk undervisningsportefølje og et godt arbejdsmiljø”, siger Bente.